Via Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft Scouts Hemiksem de mogelijkheid om sponsors te voorzien van fiscaal aftrekbare giften. Vanaf een sponsoring vanaf 40 euro zal u een attest ontvangen van Scouts en Gidsen Vlaanderen dat u kan indien bij de belastingen om zo een belastingvermindering te krijgen.

De belastingvermindering voor giften van minimum €40 bedraagt 45%. Concreet wil dat zeggen dat een gift van bijvoorbeeld €100 u in realiteit slechts €65 kost. De overige €45 recupereert u via de belastingaangifte.
Meer info over hoe u deze gift kan inbrengen bij de belastingen vindt u via de FOD Financiën.

We wijzen u er graag op dat een fiscaal aftrekbare gift een schenking is zonder dat u hiervoor iets in de plaats krijgt. Wenst u ons graag te sponsoren waarbij u een return van ons verwacht, kan u steeds contact met ons opnemen via vzw@scoutshemiksem.be .

Wil u ons graag steunen maar vindt u 40 euro wat veel? Dan verwijzen we u graag door naar onze “steun een plank”-actie.

U kan hier het overschrijvingsformulier downloaden voor onze fiscaal aftrekbare giften. U zal dan na het storten van minstens 40 euro later dit jaar een attest ontvangen van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Download het overschrijvingsformulier